5 tips για να καταπολεμήσεις την ξαφνική λιγούρα (πιάνουν και τα 5)

5 tips για να καταπολεμήσεις την ξαφνική λιγούρα (πιάνουν και τα 5)

Έβαλες στόχο να χάσεις πέντε κιλά και είσαι αποφασισμένη να τον πετύχεις. Τι γίνεται όμως με τις λιγούρες που δεν σε αφήνουν σε ησυχία; Δες εδώ πως θα τις ξεγελάσεις έξυπνα και απλά! 

Το ξέρεις πολύ καλά, η λιγούρα δεν έχει ωράριο και δεν την ενδιαφέρει ο δικός σου καημός της ζυγαριάς. Μπορεί να έρθει ανά πάσα ώρα και στιγμή: ένα απόγευμα που η κολλητή σου ακύρωσε τελευταία στιγμή τον καφέ και τώρα είσαι σπίτι και βαριέσαι, μέχρι μέρα μεσημέρι στο γραφείο εκεί που πασχίζεις να προλάβεις το deadline και το άγχος σε έχει ζώσει. Και μετά έρχεται αυτή η απεριόριστη λαχτάρα για κάτι γλυκό και παθαίνεις κάτι σαν μονομανία, δεν μπορείς να σκεφτείς τίποτε άλλο και νομίζεις ότι πραγματικά δεν θα λειτουργήσεις αν δεν φας αυτή τη σοκολάτα. 

Ο λόγος για αυτό το φαινόμενο είναι τα χαμηλά επίπεδα γλυκόζης στο αίμα και η λιγούρα δεν είναι τίποτε παραπάνω από τον τρόπο που έχει το σώμα μας για να μας πει ότι θέλει κάτι γλυκό. Πως λύνεται λοιπόν αυτό το πρόβλημα;

1. Υπομονή 

Δύσκολο ακούγεται, το ξέρω, αλλά γεγονός είναι ότι οι περισσότερες «επιθέσεις» πείνας διαρκούν μόνο μερικά λεπτά, οπότε αν εκείνη τη στιγμή κάνεις αμέσως κάτι για να αποσπάσεις την προσοχή σου από το sugar craving, όπως π.χ. να ανεβοκατέβεις μία-δύο φορές τις σκάλες, το ζόρι δεν θα κρατήσει πολύ. Εντάξει, αν κι αυτό δεν δουλέψει, χάζεψε καμία φωτογραφία της Martha Hunt ή κάποιου άλλου Αγγέλου της Victoria’s Secret. Πίστεψέ με, αυτό πιάνει κάθε φορά. 

2. Μέντα 

Θα την αγαπήσεις στα σίγουρα γιατί αποτελεί τον Νο1 βοηθό σου στην μάχη κατά της λιγούρας. Εμπιστέψου την σε όλες τις εκδοχές, σε μορφή τσίχλας, καραμέλας και ακόμη καλύτερα… οδοντόκρεμας! Δεν το ήξερες; Το βούρτσισμα των δοντιών με μια οδοντόκρεμα με έντονη γεύση μέντας αναστέλλει την επιθυμία για γλυκό. Δοκίμασε το! 

3. Τσάι 

Σου φαίνεται περίεργο, ε; Κι όμως, πολλές φορές μπερδεύουμε το αίσθημα της πείνας με το αίσθημα της δίψας. Οπότε στύψε λίγο λεμόνι σε ένα ποτήρι χλιαρό νερό ή ακόμη καλύτερα, φτιάξε ένα τσαγάκι με τζίντζερ και μέντα. Μπορείς να το έχεις έτοιμο στο ψυγείο και να το χρησιμοποιείς όποτε το χρειάζεσαι, γιατί τα συγκεκριμένα υλικά είναι μανούλες στη ρύθμιση της γλυκόζης και θα σου μεταδώσουν αμέσως ένα ανακουφιστικό αίσθημα χόρτασης.  

Τσάι με τζίντζερ και μέντα

Τι θα χρειαστείς:

  • 120γρ τζίντζερ κομμένο σε φετούλες
  • 1 φλιτζάνι φύλλα μέντας
  • 6 φακελάκια πράσινο τσάι
  • ¼ του φλιτζανιού μέλι
  • 2 κ.σ. λεμόνι

Πως θα το φτιάξεις:

Σε ένα κατσαρολάκι βάλε το τζίντζερ και έξι φλιτζάνια νερό και άφησε το μείγμα να πάρει βράση. Κατέβασε από τη φωτιά και πρόσθεσε τη μέντα και τα φακελάκια τσάι. Σκέπασε και άφησε για 15’ λεπτά. 

Στράγγιξε το τσάι από τα φύλλα μέντας και πέταξε τα φακελάκια. Πρόσθεσε το μέλι και το χυμό λεμόνι, ανακάτεψε καλά και βάλτο στο ψυγείο να παγώσει. 

4. Κάνε ένα διάλειμμα 

Ανάμεσα στα βασικά γεύματα ένα υγιεινό σνακ πριν το μεσημεριανό και ένα πριν το βραδινό επιτρέπονται, έως και συστήνονται, αλλά προσοχή, μιλάμε για ένα σνακ, όχι δύο και τρία! Όλοι χρειαζόμαστε ένα διάλειμμα που και που, ακόμη και το σώμα από το φαγητό, άρα και στα σνακ χρειάζεται οικονομία γιατί και αυτά τα άτιμα πάντα φέρνουν μαζί τους και μια μικρή λιγούρα! 

5. Το πιο γλυκό timing 

Σημαντικό είναι να ξέρεις ότι τα γλυκά δεν απαγορεύονται διά ροπάλου, εκτός αν σου τα έχει απαγορεύσει ο γιατρός ή ο διατροφολόγος για συγκεκριμένους λόγους υγείας ή απώλειας βάρους. Αν δεν ανήκεις σε αυτή την κατηγορία και απλώς θέλεις να περιορίσεις την κατανάλωση ζάχαρης χωρίς να στερηθείς τελείως τα γλυκά, μπορείς να επιλέξεις την «έξυπνη ώρα» του γλυκού. Αυτή δεν είναι άλλη από την ώρα του επιδορπίου, μια που η κατανάλωση γλυκού μετά από ένα γεύμα δεν ανεβάζει την γλυκόζη τόσο γρήγορα όπως όταν το γλυκό καταναλωθεί σκέτο. 

Προσοχή στην Υπογλυκαιμία: Πρόκειται για την κατάσταση στην οποία το επίπεδο της γλυκόζης στο αίμα πέφτει κάτω από 4mmol/l, και τα συμπτώματά είναι εφίδρωση, τρέμουλο, ταχυπαλμία, ζαλάδα, αίσθημα κόπωσης και πείνας, θάμπωμα της όρασης. 

Προφανώς αν είσαι υπογλυκαιμικός δεν πρέπει να αντισταθείς στην ανάγκη του οργανισμού. Μπορείς να έχεις πάντα στην τσάντα σου καραμέλες για να επαναφέρεις τη γλυκόζη στα σωστά επίπεδα, ή διαφορετικά να πιεις μια πορτοκαλάδα ή κάτι ζαχαρούχο. 

Follow:
Fit Girls Team
Fit Girls Team

Find me on: Instagram

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Never Miss A Post