Γιορτές χωρίς παραπανίσια κιλά. Γίνεται; Η διατροφολόγος μας απαντά!

Γιορτές χωρίς παραπανίσια κιλά. Γίνεται; Η διατροφολόγος μας απαντά!

Πλησιάζουν αυτές οι άγιες ημέρες που όλες περιμένουμε! Οι γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς μας γεννούν μια διάθεση αισοδοξίας, χαράς και αγάπης αλλά και μια έντονη ανάγκη να καταναλώσουμε…

Και όταν λέμε να καταναλώσουμε, δεν εννοούμε μόνο το απαραίτητο xmas shopping, αλλά και την (υπερ-)κατανάλωση φαγητού και τροφών σε ποσότητες και συνδυασμούς που θα ανεβάσουν τον δείκτη της ζυγαριάς μας.

Σχεδόν με μαθηματική ακρίβεια, στις γιορτές καταναλώνουμε περισσότερη ζάχαρη, άμυλο, αλάτι και λίπη και ακολουθούμε με λιγότερη συνέπεια ή και καθόλου το πρόγραμμα γυμναστικής μας. ‘Ολη αυτή η “χαλαρότητα” κορυφώνεται στο τραπέζι των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς όπου παραδινόμαστε χωρίς αντιστάσεις και με τις θερμίδες να κάνουν party!

Όπως είναι απόλυτα φυσιολογικό, αυτή η απότομη διατάραξη στη διατροφή μας και η υπερβολή, έχει ως αποτέλεσμα παραπανίσια κιλά που με το νέο έτος θέλουμε να απαλλαγούμε από αυτά. “Δε γίνεται να χάρουμε τις γιορτές χωρίς να πάρουμε έξτρα κιλά;” αναρωτηθήκαμε και αναζητήσαμε την απάντηση από την Διατροφολόγο- Διαιτολόγο (Msc) Μερόπη Παπουτσή.

Τι λέει η διατροφολόγος

Μερόπη Παπουτσή, Διαιτολόγος-Διατροφολόγος (Msc)
Xημικός- Αναλυτής Τροφίμων (Bsc)

“Φυσικά και γίνεται αρκεί να υπάρχει μία ισορροπία κατά τη διάρκεια των εορτών. Η “χρυσή ισοδυναμία” είναι: άμυλο=αλκοόλ=ζάχαρη. Βάσει αυτού, μπορούμε να είμαστε πιο προσεκτικοί στο τί να καταναλώνουμε ώστε να μην επιβαρύνουμε το σώμα μας. Πάρα πολύ σημαντικό επίσης είναι να μην ξεχνάμε το πρωινό μας, τα ενδιάμεσα γεύματα και snacks (φρούτα, ξηροί καρποί κ.α) και το νερό. Καλό θα ήταν να έχετε πάντα στο μυαλό σας ότι 1ον: 1 μελομακάρονο ισούται με 180 θερμίδες και 1 κουραμπιές ισούται με 290 θερμίδες και 2ον: Μην πηγαίνετε «πεινασμένοι» στα τραπέζια που είστε καλεσμένοι. Φροντίστε να έχετε καταναλώσει ένα υγιεινό snack για να σας έχει μειώσει την όρεξη.

Εάν παρ’ όλα αυτά το παρακάνουμε και ξεφύγουμε τελείως, θα πρέπει να επανέλθουμε γρήγορα μετά τις γιορτές σε ένα σωστό και ισορροπημένο διατροφικό πρόγραμμα. “

Και μερικά χρήσιμα tips από εμάς

Κάνε μικρές προπονήσεις: Δε σου λέμε να πεις τα κάλαντα στο γυμναστήριο, αλλά να μπεις σε mode συντήρησης. Μπορείς να κάνεις μερικές μικρές προπονήσεις, ακόμη και στο σπίτι χωρίς εξοπλισμό!

Μάθε να λες “όχι”: Αυτές οι ημέρες είναι πραγματικά η ευκαιρία των αγαπημένων μας μαμάδων, θείων και γιαγιάδων να μας ταϊσουν λίγο παραπάνω. Αν λοιπόν λες “ναι” σε όσα σου προσφέρουν, θα φτάσεις να μετράς 20 μικρά γεύματα μέσα σε 8 ώρες. Καταλαβαίνεις τώρα πόσο σημαντικό είναι να πεις και ορισμένα “όχι”.

Κοιμήσου καλά: Προσπάθησε να αποφύγεις όσο μπορείς τα άσκοπα ξενύχτια. Επέλεξε να βγεις με τις αγαπημένες σου φίλες, το αγόρι σου και ανθρώπους που έχουν πραγματική ουσία για εσένα. Έρευνες έχουν συνδέσει τον κακό ύπνο με την αύξηση βάρους.

Αν θέλεις να επικοινωνήσεις με τη Διατροφολόγο Μερόπη Παπουτσή μπορείς να στείλεις DM στο Facebook ή μέσω email στο meropipapoutsi@gmail.com

Follow:
Fit Girls Team
Fit Girls Team

Find me on: Instagram

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Never Miss A Post