Μπορώ να γυμνάζομαι όταν έχω περίοδο;

Μπορώ να γυμνάζομαι όταν έχω περίοδο;

Πόσες έχετε κάνει την ίδια ερώτηση στον εαυτό σας; Φαντάζομαι ότι οι περισσότερες από εμάς όταν διανύουμε τις δύσκολες μέρες μας θα θέλαμε ιδανικά να σταματήσει να γυρίζει η γη και να μείνουμε στο κρεβάτι μας τουλάχιστον τις δύο πρώτες μέρες! Και πίστεψε με, δεν θα σε κατηγορήσει κανείς! Είναι απόλυτα φυσιολογικό αυτές τις μέρες του μήνα να μην έχεις τόση ενέργεια και καμία διάθεση, με αποτέλεσμα να μη βρίσκεις το κίνητρο για να ασκηθείς.

Σύμφωνα με μελέτες ένα μεγάλο ποσοστό του γυναικείου πληθυσμού σταματάει να ασκείται την εβδομάδα της περιόδου του και αυτό οφείλεται συνήθως στις κράμπες, στις λιγούρες και στην κακή διάθεση. Η περίοδος μιας γυναίκας επηρεάζεται από την παραγωγή και την ρύθμιση των ορμονών του οργανισμού της, ενώ η φυσική άσκηση επηρεάζει αυτά τα ορμονικά επίπεδα. Αντί λοιπόν να αφήσεις την γυμναστική στην άκρη, σκέψου ότι η βελτίωση της φυσικής σου κατάστασης μπορεί να επηρεάσει και να βελτιώσει την περίοδο σου.

Ανάλογα πάντα με τον κάθε οργανισμό και το πως αυτός αντιδράει στην σωματική άσκηση, η γυμναστική μπορεί να έχει μικρή έως και μεγάλη επίδραση στον κύκλο μας. Πάμε να δούμε λοιπόν πως η ασκηση και έμμηνος ρύση συνδέονται μεταξύ τους και αν τελικά μπορείς και πρέπει να γυμνάζεσαι!

Η άσκηση βοηθάει στη ροή

Το πόσο επώδυνη είναι η περίοδος μας μπορεί να αλλάξει εάν εντάξουμε ένα τακτικό πρόγραμμα εκ γύμνασης στην καθημερινότητα μας. Εάν τα ποσοστά λίπους σου είναι ψηλά τόσο περισσότερα οιστρογόνα θα παράγει ο λιπώδης ιστός με αποτέλεσμα να παχαίνει την επένδυση της μήτρας και έτσι να υπάρχει περισσότερη ροή λόγω της συσσωρεύεις αίματος. Αντίθετα όμως κατά τη διάρκεια της άσκησης και της απώλειας βάρους τα οιστρογόνα στον οργανισμό μας είναι λιγότερα με αποτέλεσμα η επένδυση που γίνεται στη μήτρα μιας γυναίκας να είναι πιο λεπτή και συνάμα η ροή χαμηλότερη.

Έρευνες αποδεικνύουν ότι εάν προπονείσαι 3 φορές την εβδομάδα, τότε συμπτώματα όπως πονοκέφαλος, κόπωση και πόνος στο στήθος μπορεί να μειωθούν.

Ανακούφιση από τις κράμπες

Οι κράμπες της περιόδου είναι ένα από τα πιο επίπονα συμπτώματα που αντιμετωπίζει μια γυναίκα κατά τη περίοδο της έμμηνου ρύσης. Η άσκηση λοιπόν, είναι ένας από τους πιο υγιεινούς και σωστούς τρόπους για να βάλεις ένα τέλος σε αυτές. Λόγω της άσκησής το σώμα παράγει ενδορφίνες, η οποίες είναι γνωστές και ως ‘’ορμόνες ευεξίας και ανακούφισης’’ από τον πόνο.

Εάν λοιπόν ανήκεις στην κατηγορία των γυναικών που περνάνε πολύ δύσκολα εκείνες της μέρες, φρόντισε να εντάξεις από τώρα στη καθημερινότητα σου κάποιο είδος άσκησης, έτσι ώστε να βάλεις το σώμα σου στη διαδικασία να παράγει και να αποβάλλει τις ορμόνες που χρειάζεται. Με τη βοήθεια της άσκησης θα ανακουφιστείς από πόνους κράμπες και ακατάπαυστη ροή ενώ παράλληλα θα έχεις και καλύτερη διάθεση αλλά και ενέργεια καθ’ όλη τη διάρκεια της έμμηνου ρύσης.

Τι να προσέξεις

Σύμφωνα με έρευνες καλό θα είναι να επιλέξεις μία προπόνηση χαμηλής προς μέτριας έντασης η οποία πραγματικά μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση των συμπτωμάτων περιόδου. Ακόμα και εάν το μόνο που θες να κάνεις είναι να ξαπλώσεις στον καναπέ και να κουλουριαστείς κάτω από μια κουβέρτα, το να πας για ένα χαλαρό τρέξιμο ή περπάτημα, ή ακόμα και μια χαμηλής έντασης προπόνηση στο γυμναστήριο μπορεί πραγματικά να βοηθήσει. Επιπλέον, ο καλός ύπνος και η διαχείριση του άγχους συμβάλλει στη μείωση της φλεγμονής στο σώμα, η οποία μπορεί να χειροτερεύει τα συμπτώματα. Τέλος, η διατροφή παίζει έναν σημαντικό ρόλο, με τροφές πλούσιες σε μαγνήσιο, ασβέστιο, σίδηρο, βιταμίνη B και D να προτείνονται από τους ειδικούς.

Follow:
Τζένη Άστρα
Τζένη Άστρα

Ονομάζομαι Τζένη Άστρα, είμαι δασκάλα και ειδική παιδαγωγός στο επάγγελμα αλλά παράλληλα και ένα fit girl το οποίο έμαθε να αγαπά το σώμα το αφού πρώτα το πέρασε από 40 κύματα! Αν με ρωτήσεις ποιο είναι το πάθος μου θα σου πω ο χορός και τα ταξίδια! Τρελαίνομαι να γράφω, να γυμνάζομαι, να πειραματίζομαι στη κουζίνα και να περνάω όμορφα με τους δικούς μου ανθρώπους! Αγαπώ τις ατέλειωτες βόλτες, τα παγωτά και τα αληθινά χαμόγελα!

Find me on: Instagram | Facebook

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Never Miss A Post