Tabata vs HIIT: Ποια είναι η διαφορά και η καλύτερη επιλογή για να κάψεις λίπος;

Tabata vs HIIT: Ποια είναι η διαφορά και η καλύτερη επιλογή για να κάψεις λίπος;

Tabata vs. HIIT, ποια είναι η καλύτερη προπόνηση; Λοιπόν, η εύκολη απάντηση είναι ότι και οι δύο είναι εξαιρετικές, ειδικά αν αγαπάς τα δυναμικά προγράμματα υψηλής έντασης. Ποια είναι η διαφορά τους όμως και ποια να επιλέξεις αν ο στόχος σου είναι να κάψεις το λίπος;

Βρες τις διαφορές

Θέλουμε να ξεκαθαρίσουμε ένα πράγμα: Το Tabata είναι μια μορφή HIIT! Η κύρια διαφορά είναι ότι το Tabata διαρκεί 4 λεπτά με ασκήσεις υψηλότερης έντασης και η περίοδος ανάπαυσης διαρκεί συνήθως μόνο 10 δευτερόλεπτα. Με άλλα λόγια, το Tabata διαρκεί λιγότερο χρόνο, αλλά μπορεί να είναι πιο έντονο, ενώ οι προπονήσεις HIIT αν και εξακολουθούν να είναι πολύ έντονες, έχουν μεγαλύτερους χρόνους ανάκαμψης.

Ποια προπόνηση είναι καλύτερη;

Η σύντομη απάντηση είναι ότι και οι δύο ασκήσεις είναι εξαιρετικές και η μία δεν είναι καλύτερη από την άλλη. Ωστόσο, εάν κάνεις τις ίδιες ασκήσεις ξανά και ξανά, το καλύτερο θα ήταν να εναλάσσεις τις προπονήσεις μεταξύ Tabata και HIIT για να είναι ακόμη πιο αποτελεσματικές.

HIIT, Tabata και απώλεια βάρους

Τόσο το HIIT όσο και το Tabata είναι αποτελεσματικές προπονήσεις που μπορεί ακόμη και να επιτρέψουν στο σώμα σου να συνεχίσει να καίει θερμίδες ακόμη και μετά την ολοκλήρωση της άσκησης – αυτό που ονομάζουμε επίδραση after-burn ή, αλλιώς αυξημένη μεταπροπονητική κατανάλωση θερμίδων, μια διαδικασία γνωστή ως υπερβολική κατανάλωση οξυγόνου μετά την άσκηση (EPOC), η οποία μπορεί να αυξήσει το κάψιμο των θερμίδων έως και 16-24 ώρες μετά την άσκηση.

Άρα όποια και προπόνηση και αν επιλέξεις, καις θερμίδες το ίδιο αποτελεσματικά, αρκεί να ακολουθείς μια ισορροπημένη διατροφή.

Follow:
Maria Kofidou
Maria Kofidou

Find me on: Web | Instagram | Facebook

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Never Miss A Post