Μπορεί ο διαλογισμός να σε βοηθήσει να χάσεις κιλά;

Μπορεί ο διαλογισμός να σε βοηθήσει να χάσεις κιλά;

Παρά τα όσα έχεις ακούσει, η επιτυχημένη απώλεια βάρους είναι κάτι παραπάνω από απλή διατροφή και άσκηση. Αν και είναι οι πιο σημαντικές μέθοδοι για να δεις τη ζυγαριά σου να κατεβαίνει και το σώμα σου να σμιλεύει, η διατήρηση του αποτελέσματος σε βάθος χρόνου επιβάλλεται να διαφοροποιηθεί, αγκαλιάζοντας το “mindfulness”.

Τι είναι το mindfulness και τι ρόλο παίζει στη διατήρηση του βάρους σου

Στα ελληνικά μεταφράζεται ως “ενσυνειδητότητα” και σημαίνει η επίγνωση που προκύπτει όταν επικεντρώνουμε την προσοχή μας σε ένα αντικείμενο με επιτρεπτική διάθεση, χωρίς δηλαδή να έχουμε την πρόθεση να το αλλάξουμε. Αντίθετα, το “αγκαλιάζουμε” με αγάπη και καλοσύνη. Αυτό θα σε βοηθήσει να κάνεις καλύτερες επιλογές στη ζωή σου και θα ενδυναμώσει κάθε προσπάθεια σου για βελτίωση και ναι, ακόμη και στην απώλεια κιλών!

Πώς ακριβώς εφαρμόζεται το mindfulness στην απώλεια βάρους;

Η συνείδηση ​​μπορεί να σας βοηθήσει να αισθανθείτε λιγότερο ανήσυχοι και πιο εστιασμένοι, κάτι που μπορεί να επηρεάσει θετικά τη λήψη αποφάσεων. Η εκμάθηση του τρόπου αντιμετώπισης δύσκολων συναισθημάτων και αγχωτικών καταστάσεων μπορεί να σε βοηθήσει να ελέγξεις προβληματικές διατροφικές συμπεριφορές που σχετίζονται με αρνητικά συναισθήματα και τη γενικότερη σχέση σου με το φαγητό.

Και 5 tips για να το βάλεις στη διατροφή σου

Εστίαση σε κάθε γεύμα

Πόσες φορές την ώρα που τρως παρακολουθείς τηλεόραση ή σκρολάρεις στο κινητό σου; Υποθέτω ότι ο καθένας από εμάς το κάνει αρκετά τακτικά. Λοιπόν, ποιο είναι το πρόβλημα με αυτό; Αν δεν ελέγχουμε την ποσότητα της τροφής μας σε κάθε μπουκιά μας το πιάτο σου θα έχει αδειάσει ενώ εσύ δεν θα έχεις χορτάσει.

Δοκίμασε μια μέρα να φας χωρίς κανέναν περισπασμό. Το πιο πιθανό είναι να φας ισορροπημένα και όσο χρειάζεται και αυτόματα θα μειώσεις την πρόσληψη θερμίδων και θα τονώσεις την απώλεια βάρους.

Κατέβασε ταχύτητα

Η αναπνοή και η συγκέντρωση είναι δύο από τα θεμελιώδη στοιχεία του mindfulness. Αυτό μπορεί να εφαρμοστεί σε όλες τις πτυχές της ζωής, αλλά είναι ιδιαίτερα σημαντικό όταν πρόκειται για φαγητό. Εκτός από την εστίαση στο γεύμα σoυ, προσπάθησε να μασάς πιο αργά και να απολαμβάνεις τη γεύση του. Η πέψη ξεκινά στο στόμα και το μάσημα θα βοηθήσει στη βελτίωση της πέψης, διατηρώντας παράλληλα την όρεξη σε έλεγχο.

Αναγνώρισε τα συναισθήματα που σου προκαλεί το φαγητό που τρως

Είτε το πιστεύεις είτε όχι, το φαγητό που τρως μπορεί να έχει αντίκτυπο στον τρόπο που αισθάνεσαι. Για παράδειγμα, έχεις φάει κάτι που νομίζεις ότι θα σε έκανε να νιώσεις καλύτερα, αλλά καταλήγει να σε κάνει να αισθάνεσαι χειρότερα; Αντίθετα, έχεις επιλέξεις ποτέ μια σαλάτα αντί για ένα μεγάλο ζουμερό cheeseburger; Εάν ναι, πιθανότατα αισθάνθηκες αρκετά καλά για τον εαυτό σου μετά!

Όταν αρχίσεις να ανακαλύπτεις τι συναισθήματα σου προκαλούν οι διατροφικές σου επιλογές θα αποκτήσεις σταδιακά τη τάση να κάνεις πιο υγιεινές επιλογές.

Κάνε πρόγραμμα

Μέρος του mindfulness είναι να αφιερώσεις χρόνο για να σκεφτείς το μέλλον. Εφάρμοσε αυτή την τεχνική και στο φαγητό με ένα εβδομαδιαίο πρόγραμμα. Ο προγραμματισμός και η προετοιμασία υγιεινής τροφής εκ των προτέρων θα σε βοηθήσει να παραμείνεις πιστή στον στόχο σου. Αυτό μειώνει επίσης πολύ τις πιθανότητες συναισθηματικής διατροφής!

Συγχώρεσε τον εαυτό σου

Είμαστε άνθρωποι. Θα κάνουμε λάθη, και είναι εντάξει! Δεν μπορείς να αλλάξεις το παρελθόν, αλλά μπορείς να μάθεις από αυτό. Συγχώρεσε τον εαυτό σου, προχώρησε και κάνε το καλύτερο δυνατό την επόμενη φορά!

Follow:
Maria Kofidou
Maria Kofidou

Find me on: Web | Instagram | Facebook

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Never Miss A Post