Η θεωρία των 10.000 βημάτων την ημέρα (και δύο παράγοντες που πρέπει να δώσεις βάση)

Η θεωρία των 10.000 βημάτων την ημέρα (και δύο παράγοντες που πρέπει να δώσεις βάση)

Ας συμφωνήσουμε πως κάθε φορά που αντί να ανεβούμε στο διάδρομο του γυμναστηρίου, επιλέγουμε να περπατήσουμε 10.000 βήματα, όλες μας έχουμε παρατηρήσει ότι η διάθεσή μας ενισχύεται, το άγχος μας εξαφανίζεται και γεμίζουμε ενέργεια αλλά και ικανοποίηση.

Ειδικά, τα ταγμένα Fit Girls, που θέλουν να πιάσουν τον στόχο σε καθημερινή βάση, ξέρουν ακριβώς σε τι αναφέρομαι… Όμως, πραγματικά χρειαζόμαστε συγκεκριμένα 10.000 βήματα ή μήπως είναι ακόμη μια θεωρία, που απλά την ακολουθούμε χωρίς αμφισβήτηση;

Τι είναι η θεωρία των 10.000 βημάτων

Χμμμ, ομολογώ πως ούτε και εγώ είχα γνώση του τι σημαίνει ο στόχος των 10.000 βημάτων, μέχρι που μία φίλη άρχισε να περπατάει σαν μανιακή, καθημερινά. Και ως Fit Girl έπρεπε να το ψάξω λίγο παραπάνω. Για την ιστορία λοιπόν, όλα ξεκίνησαν τη δεκαετία του ’60 όταν ο Ιάπωνας επιστήμονας δρ Γιοσίρο Χατάνο μελέτησε τον τρόπο ζωής των συμπατριωτών του και αποφάνθηκε πως αν αυξήσουν τον αριθμό των καθημερινών βημάτων τους από 3.500 – 5.000 που ήταν, στα 10.000, θα καίνε το 20% των ημερήσιων θερμίδων τους προσφέροντας σημαντικά οφέλη στην υγεία τους. Έτσι η τεχνολογία ακολούθησε τη γνώση καιτο 1965 η εταιρεία Yamasa Tokei δημιούργησε το «Man-po-kei» (όπου «man»: 10.000, «po»: βήματα και «kei»: μετρητής). Τον πρώτο βηματομετρητή δηλαδή, πρόγονο όλων των σημερινών γκάτζετ, εφαρμογών κ.λπ. που κάνουν την ίδια δουλειά.

Σημείωσε ότι 10.000 βήματα αντιστοιχούν σε 7χλμ. Δε το λες και λίγο.

Σου χρειάζονται όμως 10.000 βημάτα τη μέρα;

Εξαρτάται από τον προσωπικό σου στόχο. Αν το δεις ως πρόκληση, αν νιώθεις ότι θέλεις ένα διάλλειμα από το γυμναστήριο αλλά θέλεις να κάνεις καθημερινά γυμναστική, τότε γιατί όχι; Σίγουρα θα σε βοηθήσει να διαχειριστείς το βάρος σου και είναι πάντα ένας καλός λόγος για outdoor προπόνηση. Παρόλα αυτά υπάρχουν δύο παράγοντες που θα πρέπει να δώσεις βάση: ο χρόνος και ταχύτητα. Σε μια μελέτη του 2017 που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Medicine & Science in Sports & Exercise, οι ερευνητές ανέλυσαν δεδομένα από περίπου 3.400 συμμετέχοντες, διαπιστώνοντας ότι όσοι είχαν ταχύτερους ρυθμούς εμφάνισαν παρόμοια οφέλη στην φυσική τους κατάσταση με αυτών που περπατούσαν μεγαλύτερο αριθμό βημάτων κάθε μέρα, χαμηλότερο BMI (Δείκτης Μάζας Σώματος) και μικρότερη περιφέρεια μέσης.

Σίγουρα, τα βήματα είναι σημαντικά. Ωστόσο, αν σκεφτείς πόσο γρήγορα περπατάς, αντί για το πόσο περπατάς, θα κάνεις στον εαυτό σου τεράστια χάρη – ακόμα κι αν πρόκειται για δυναμικό περπάτημα για 20 λεπτά. Αν δεν είσαι σίγουρη από πού να ξεκινήσεις, ο John Schuna Jr., PhD, ένας από τους συγγραφείς της μελέτης, δήλωσε στην Consumer Reports ότι συνιστά τουλάχιστον 100 βήματα ανά λεπτό, που ισοδυναμεί με 2,5 έως 3 μίλια την ώρα. Ή μπορείς να περπατήσεις όσο πιο γρήγορα μπορείς, με στόχο τα 135 βήματα ανά λεπτό (που είναι περίπου 6,5 χιλιόμετρα / ώρα).

Η επιλογή είναι δική σου!

Follow:
Maria Kofidou
Maria Kofidou

Find me on: Web | Instagram | Facebook

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Never Miss A Post