Κενές θερμίδες: Τι είναι και σε ποιες τροφές κρύβονται

Κενές θερμίδες: Τι είναι και σε ποιες τροφές κρύβονται

Μήπως έχεις ακούσει τον όρο “κενές” θερμίδες; Αν ναι, ήρθε η ώρα να μάθεις τι είναι, πως επηρεάζουν τον οργανισμό, ποιες τροφές τις περιέχουν και γιατί είναι σημαντικό να τις αποφεύγεις!

Τι είναι οι κενές θερμίδες

Κενές ή άδειες θερμίδες ονομάζονται οι θερμίδες που συναντώνται σε τρόφιμα και ποτά με τη μορφή κυρίως ζάχαρης και περιέχουν ελάχιστα ή καθόλου θρεπτικά συστατικά.

Οι τροφές με κενές θερμίδες παρέχουν κακής ποιότητας ενέργεια κυρίως με τη μορφή προστιθέμενης ζάχαρης και ανθυγιεινών στερεών λιπών όπως κορεσμένα λιπαρά ή trans-λιπαρά. Η κατανάλωση κενών θερμίδων έχει ως αποτέλεσμα ο οργανισμός να λαμβάνει την απαιτούμενη ενέργεια μέσα από τρόφιμα χαμηλής διατροφικής αξίας που δεν περιέχουν βιταμίνες, μέταλλα, ιχνοστοιχεία και φυτικές ίνες.

Πως επιδρούν στο σώμα

Η διατροφή πλούσια σε “άδειες” θερμίδες χωρίς ιχνοστοιχεία, μέταλλα και βιταμίνες αυξάνουν τις πιθανότητες για χρόνιες καρδιακές παθήσεις. Παράλληλα τροφές πλούσιες σε ζάχαρη και σε επεξεργασμένους υδατάνθρακες μπορούν να οδηγήσουν σε μεταβολικό σύνδρομο, σακχαρώδη διαβήτη και παχυσαρκία.

Τροφές με κενές θερμίδες

  • Αναψυκτικά και ενεργειακά ποτά
  • Αλκοολούχα ποτά
  • Δημητριακά πρωινού
  • Ροφήματα καφέ κυρίως με ζάχαρη, σαντιγί και γλυκαντικές ουσίες
  • Ζαχαρούχα ροφήματα όπως τσάι, χυμοί και milshakes
  • Ψητά επιδόρπια (μπισκότα, κέικ, γλυκές πίτες κλπ.)
  • Πατατάκια (chips)
  • Κρέατα με πολλά στερεά λιπαρά: μπέικον, λουκάνικα
  • Junk food: Τηγανιτές πατάτες, πίτσα, burger
  • Γαλακτοκομικά προϊόντα με μεγάλη περιεκτικότητα σε λίπος (βούτυρο, παγωτό, τυρί)
  • Μαργαρίνη
  • Παγωμένο γιαούρτι (frozen Yogurt)
  • Καραμέλες και γλειφιτζούρια

Είναι εφικτό να τις περιορίσεις;

Στην πραγματικότητα η απάντηση είναι όχι. Αυτό που μπορείς να κάνεις είναι να μειώσεις σημαντικά την ημερησία λαμβανόμενη ποσότητα από άδειες θερμίδες ελαχιστοποιώντας έτσι την αρνητική τους επίδραση στον οργανισμό.

Σύμφωνα με την Αμερικανική Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων (USDA) η προτεινόμενη ημερήσια πρόληψη “κακών” θερμίδων για τις ενήλικες γυναίκες είναι 120 – 250 θερμίδες την ημέρα.

Follow:
Fit Girls Team
Fit Girls Team

Find me on: Instagram

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Never Miss A Post