Ποια άσκηση θα σε βοηθήσει να κάψεις περισσότερες θερμίδες;

Ποια άσκηση θα σε βοηθήσει να κάψεις περισσότερες θερμίδες;

Οι επιστήμονες στον τομέα της άθλησης, έχουν μελετήσει ενδελεχώς την ποσότητα ενέργειας που χρειάζεστε για κάθε τύπο άσκησης και έχουν κατασταλάξει στο ποιοι είναι οι πιο κατάλληλοι τύποι για το κάψιμο θερμίδων.

Αυτό που πρέπει να έχεις στο μυαλό σου είναι το εξής: όσο περισσότεροι μύες χρησιμοποιούνται σε μια άσκηση και όσο εντονότερα τους πιέζεις κατά τη διάρκεια της, τόσο περισσότερη ενέργεια θα καταναλώσει το σώμα σου. Με άλλα λόγια, για να καταφέρεις να κάψεις όσες περισσότερες θερμίδες μπορείς χρειάζεσαι μια άσκηση που χρησιμοποιεί τις μυϊκές ομάδες και του κάτω και του άνω μέρους του σώματός σου και ταυτόχρονα είναι υψηλής έντασης.

Πιθανόν να σκέφτεσαι κάτι σχετικό με το CrossFit ή τη γυμναστική Tabata με διαλείμματα, για το κάψιμο των περισσότερων θερμίδων. Και έχεις απόλυτο δίκιο.

Πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι μια προπόνηση CrossFit, η οποία λέγεται Cindy, καίει κατά μέσο όρο 13 θερμίδες το λεπτό. Η άσκηση αυτή απαιτεί από κάποιον να ακολουθήσει μια σειρά από έλξεις, κάμψεις και καθίσματα σε όσο το δυνατόν περισσότερους γύρους μπορεί. Με την προπόνηση να διαρκεί 20 λεπτά, οι αθλούμενοι καίνε περίπου 260 θερμίδες. Από την άλλη πλευρά, μια έρευνα για την Tabata, έδειξε ότι μπορεί να κάψει 14,5 θερμίδες ανά λεπτό προπόνησης ή 280 σε 20 λεπτά. Μια τέτοια προπόνηση αποτελείται από 4λεπτα σετ ασκήσεων που συνδυάζουν υψηλής έντασης αερόβιες ασκήσεις αντοχής με μικρά διαστήματα ξεκούρασης.

Οι συγκεκριμένοι μέσοι όροι θερμίδων ανά λεπτό, υπερισχύουν των παραδοσιακών μορφών άσκησης. Η ποικιλία που υπάρχει σε αυτά τα τμήματα είναι μεγάλη. Για παράδειγμα, στην έρευνα που σχετιζόταν με την Tabata, κάποιοι έκαψαν 18 θερμίδες ανά λεπτό ή συνολικά 360 θερμίδες σε 20 λεπτά προπόνησης.

Παρόλα αυτά, το κάψιμο θερμίδων ανά λεπτό δεν είναι πάντα ο καλύτερος τρόπος να αξιολογήσεις τις ενεργειακές ανάγκες μιας άσκησης. Ο συνολικός χρόνος άθλησης και η προθυμία σου να μείνεις προσηλωμένη στην άσκηση παίζει εξίσου σημαντικό ρόλο. Ακόμα και μια πολύ σύντομη άσκηση μπορεί να κάψει πολλές θερμίδες. Αν λοιπόν έχεις περιορισμένο χρόνο, η high-intensity interval training (HIIT) είναι πιθανόν η καλύτερη επιλογή για εσάς.

Όταν πρόκειται για ενεργητικές ασκήσεις μείωσης βάρους, το τρέξιμο είναι αυτό που έρχεται πρώτο στις προτιμήσεις.

Μπορεί να σκέφτεσαι αν οι πιο έντονες μορφές άσκησης οδηγούν σε έναν υψηλότερο ρυθμό καψίματος θερμίδων, ακόμα και μετά την προπόνηση. Και η αλήθεια είναι πως ισχύει. Παρόλα αυτά, η διάρκεια της επίδρασης της έντονης άσκησης στον μεταβολισμό εκτείνεται μέχρι και λίγες ώρες μετά την προπόνηση και η συνδρομή της στο συνολικό αριθμό θερμίδων που καις σε μια μέρα είναι μικρή.

Επίσης η διάρκεια της άσκησης και όχι μόνο η έντασή της, βοηθάει το μεταβολισμό σου να συνεχίσει να λειτουργεί σε υψηλά επίπεδα και μετά την προπόνηση. Αν ο στόχος που έχεις θέσει είναι το κάψιμο όσο δυνατόν περισσότερων θερμίδων, τότε πρέπει να βρεις μια άσκηση με έντονη δραστηριότητα, την οποία θα επαναλαμβάνεις για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Για κάποιους αυτό το προσφέρει το τρέξιμο, ενώ για κάποιους άλλους μπορεί να είναι το στατικό ποδήλατο, η Tabata ή και η χρήση του ελλειπτικού. Όλα έχουν αποτέλεσμα, αν αφιερώσεις χρόνο και διατηρήσεις την ένταση.

Τελικά ποια άσκηση καίει τις περισσότερες θερμίδες;

Με απόλυτη σιγουριά θα σου πούμε ότι η καλύτερη άσκηση για κάψιμο θερμίδων είναι η άσκηση που όντως κάνεις! Υπάρχουν πάρα πολλές και διαφορετικές ασκήσεις για να κάψεις θερμίδες, αλλά αν δεν τις επαναλαμβάνεις συχνά, δεν θα δεις κανένα αποτέλεσμα!

Follow:
Maria Kofidou
Maria Kofidou

Find me on: Web | Instagram | Facebook

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Never Miss A Post